Magická praxe s fiktivními entitami

18. listopadu 2010 v 9:17 | Pavel J.
Článek člena ACETDA s užitím sigilia z Liber ACETDA

Teorie vysvětlující magii podle klasické představy nám říká že v astrálu existuje cokoliv co si kdy kde jakákoliv živoucí mysl představila.I podle dalších teorií víme, že dovedeme magicky použít prakticky všechno co si dovedeme představit a i podle skeptického názoru, že je celá magie jen souhrou náhod a halucinací nám nic nebrání v nahlížení do fiktivních realit a komunikaci s jejich obyvateli.

Nejvíce a asi jako první věc nás zaujme možnost toho že můžeme proniknout do mnohem větších hloubek našich oblíbených fantazií, sci-fi a horrorů, než průměrný obdivovatel a že jej do určité míry můžeme zažít na vlastní kůži.Praktická magie nám svěřuje možnost o fikci nejen číst, sledovat filmy, ale částečně jí též prožít.Klasické magické systémy z dob starověku, středověku, novověku a podstatné části 20.století pracovaly především s různými bytostmi a sférami, které vycházely z věrouk, osobního přesvědčení a náboženství mágů, proto nenalezneme žádné staré předpisy na zaklínání postav z děl Poea, Aristofána a nikdo se asi nepokoušel vyvolat Gargantuu a Pantagruela.O tom co se ve staré magii používalo se předpokládalo že existuje, nikdo nepochyboval o existenci Boha, andělů, démonů, Lucifera, pekla a dalších postav a míst z různých dalších mytologií, jejichž zastánci provozovali magii.
Hraničním zdrojem magie byl folklór, legendy a pověsti, které mohly být a nemusely se zakládat na pravdě.Jindy se osazenstvo astrálních plání ozvalo samo a upozornilo lidstvo na svou přítomnost, jako když se do pozornosti Johna Dee a Edwarda Kelleyho vloudili podivní a majestátní enochiánští andělé se svými etýry a andělským jazykem.Až později nás napadlo, že to že dovedeme vyvolávat vodníky, démony a prastaré bohy mrtvých civilizací nemusí nutně znamenat to že prostě existují v přírozenosti běhu světa, ale že je to tím že jsme je v astrálu vlastně stvořili jako Egregory, nebo že zastupují určité psychologické archetypy a že člověk jednoduše dovede vyvolat cokoliv o čem ví a k čemu má nějaký hlubší vztah, co chápe, protože ony bytosti existují uvnitř jeho mysli a občas se díky rituálu manifestují navenek.Dále jsme rozvíjeli tyto teorie a pomalu začali pracovat a uvažovat nad různými fiktivními kosmy, protože ať už je pravda a důvod existence těchto vymyšlených realit a entit jakýkoliv, tak existují a nic nám nebrání přistupovat k nim stejně jako k démonům z Goetie, klasickým planetárním sférám a Bardonovým inteligencím.Svět v němž žijeme není statický, dochází k určitým neustálým změnám, lidstvo prochází evolucí a samo zosnovává změny.Je velice pozoruhodné sledovat vztah reality k fikci, protože fikce někdy až pozoruhodně reflektuje skutečnost třeba i budoucí s až podivnou jasnozřivostí.Můžeme říci, že mnozí umělci jsou velice citliví vůči zachytávání vjemů pro běžnou populaci neviditelných a mnohá díla jsou celá vytažena z astrálu.Věci které vyčkávají za prahem si vždy najdou své proroky a našeptají jim svá proroctví.Vždyť jen pohlédněte na to kolik umělců získává inspiraci ze snů a jak pak neujdeme údivu, když umělecká díla zasadíme do historického a okultního kontextu.Některé fikce, které dost zesílí se stanou natolik mocnými, že dovedou ovlivňovat realitu a někdy až překvapivě konkrétně ji zformovat ku své podobě.Někdy se podívejte na populárně parodované fanoušky Star Treku, nebo si sami vzpomeňte jak jsou některé věci obsesivní a jaké nadšení vás pro nějaký váš zájem občas popadá.Pokud se nenecháte zaslepit touto obsesivitou, tak můžete s jednotlivými fikcemi navázat mnohem hlubší a aktivní magický kontakt, než průměrný fanoušek.Protože zřejmě neznáte Lorda Dunsanyho, barbar Conan od Lovecraftova kamaráda R.E.Howarda nebude kvůli filmové adaptaci příliš populární a fantazy samotného Lovecrafta jsou považovány za magičtější literaturu, než třeba Simonův Necronomicon, tak jako prvního autora zmíním zámořského spoluzakladatele fantazy J.R.R.Tolkiena.Tohoto člověka a jeho dílo zřejmě nemusíme představovat, úryvky z jeho knih jsou i v českých čítankách, filmy vidělo každé malé dítě a oddaných fanoušků co hovoří plynulou elfštinou je více než dost.Právě Tolkien nejvíce rozvinul fenomén fiktivních jazyků, které my mágové (všem dotyčným co mě nepovažují za mága se omlouvám, já se za něj také nepovažuji, ale míním tím někoho kdo používá magii) můžeme použít jako zaklínadla či inkantace.Stejně tak můžeme sigilizovat jednotlivá jména Tolkienovských postav a bytostí k jejich evokacím a nebo invokacím.Doporučuji používat klasickou a dobře známou metodu sigilizace pomocí skládání sigilií (symbolů) z písmen jmen dotyčných bytostí, stejně jako to provádíme při vyjádření přání v běžné sigilární magii.Nutné je, aby sigilum svou podobou nějak korespondovalo s podstatou dané bytosti, čímž také vyřešíme problém, když mají dvě bytosti stejné jméno (v Tolkienovi nám tento problém bude dělat npř. Gothmoth).Tento způsob vytváření sigilií se ukázal být nesmírně účiným a snad díky obrovské síle ukryté v literách od doby kdy se člověk naučil číst nás účinnost a síla takto získaných sigilií může snadno zaskočit.Taktéž můžeme sigilizovat jména různých míst, jako Isengard, Gondor a sigilií využít k nahlížení na tato místa.Ve své knize Zóny Stínu zabývající se zkoumáním negativního aspektu magie se v daném kontextu knihy Jozef Karika zmínil o práci s prstenovými přízraky a užití onoho slavného nápisu na Sauronově prstenu v jazyce Mordoru z Tolkiena.Jinou velmi populární mytologii představuje Harry Potter, u kterého sice byly učiněny určité nepřímé pokusy, ale o hlubší uchopení a rozvinutí praxe s těmito egregory se dosud nikdo nepostaral a nebo jsem se o tom ještě nedozvěděl.Každopádně když se nám příběhy Rowlingové líbí, tak stejně jako u Tolkiena zesigilizujeme jména a začneme praktikovat.Rowlingová kromě osmi knih o Harry Potterovi, z nichž můžeme čerpat bezpočet lokalit, postav a zaklínadel, sepsala také fiktivní učebnici o kouzelných tvorech, kterou můžeme užít jako grimoár.Škoda jen že nevytvořila další z bradavických učebnic a fiktivních příruček kouzelných formulí o nichž psala, taková knižní zaklínadla můžeme užít jako zaklínadla i v realitě.Znám úspěšné snahy s užíváním kouzel z filmu Dívka na koštěti k použití egregoru oslíčka ve finanční magii.V magii podle knih J.K.Rowling nemám takřka žádné zkušenosti, kromě mozkomorů, ale stejně jako Eliphas Lévi založil celý hermetismus na Klíčcích Šalamounových, tak se stejně rozsáhlý systém magie dá postavit třeba na Harry Potterovi.
Japonská anime (promiňte že se vyhnu Včelce Máje) nám nabízí nepřeberně rozsáhlé možnosti praktického využití, napsat jen výčet anime seriálů a natož pak teoretizovat o jejich magickém uchopení by dalekosáhle přesáhlo možnosti článku.Určitě všichni známe Pokémony, hodně lidí bude znát i Digimony a u Dragonbalu, Yu-Gi-Oh, Naruta a Hellsingu jsem rád že je vůbec znám sám.Pokémoni představují velké množství entit, na nichž můžeme vybudovat svůj pracovní model, tyto bytosti jsou elementálové rozdělení na různé typy, každý může náležet až dvou typům a každý má určité zvláštní schopnosti, což je předurčuje přímo k magickému použití.S ostatními anime nemám žádné osobní zkušenosti a zprávy z magického použití ostatními.Nápaditosti se meze nekladou.Také můžeme dělat pokusy třeba s Gigerovými Vetřelci, Pratchettovou Zeměplochou, různými mytologiemi počítačových her, jako třeba Starcraftem, Diablem apod.Ve fantazy mytologii světa Warcraftu můžeme pozorovat rozsáhlou vědomou i nevědomou inspiraci různými magickými zdroji.Warcraft disponuje velice obsesivními dispozicemi, množství entit by bylo možné označit za klifotické a jinak je velice snadné proniknout do astrálního světa Warcraftu, například v rámci mentálního cestování, lucidního snění a vyvolávání vizí.Znám případy kdy došlo k podobným zážitkům při jednoduchých pokusech s holotropním dýcháním.O magických vlastnostech Warcraftu svědčí i množství různých diskuzí a textů na internetu, například Egalinův grimoár.Dále uvádím sigilii bohyně Elune z Warcraftu, pokud jste fanoušky této fantazy, tak můžete tohoto znaku využít k magickému kontaktu s tímto fiktivním lunárním božstvem.
O praxi se sigily existuje množství literatury dostupné na internetu, takže jejich tvoření a následná aktivace by neměly být problémem.Na svou oblíbenou mytologii aplikovat klasické metody západní magie a upravit je v souladu s danou fikcí, míním tím například kabalistický kříž, rituál středního pilíře a pentagramové rituály, u nichž už došlo k bezpočtu adaptací a přepsání třeba tak aby odpovídaly satanismu, wicce atd.Za příklad si můžete vzít knihu Slovanská magie od Jozefa Kariky, která ve větším, širším a inteligentnějším měřítku provedla to co se zde snažím nastínit s Egregory entit, které namísto Tolkiena vymysleli naši předkové.Pokládám za důležité podotknout, že ikdyž je výše uvedeno, že se jedná o fiktivní entity, tak jsou v určité odlišné fázi, nebo rozměru reality stejně reálné jako například pes nakažený vzteklinou a nebo automobil jedoucí stokilometrovou rychlostí.Ikdyž tyto bytosti vytvořil člověk a dovede je zničit, tak jsou často velmi mocné, mnohokrát mocnější než klasičtí démoni a při praxi je dobré postupovat s rozvahou a opatrností.Takový tank, nebo automobil také vymyslel člověk a také jej dovede zničit, ale to rozjetému automobilu, který není nic víc než produkt myšlení, stejně nezabrání vás přejet.Ikdyž při čtení knihy jen nahlížímedo fantazie autora a sami si výjevy představujeme, tak při magické praxi porušíme navyklý úhel pohledu na realitu a rozbijeme dojem, který o ní máme.Tady budeme stát proti lordu Voldemortovi, Sargerasovi, Sauronovi sami a zcela reálně.Konfrontace se neodehrává jen na jedné z úrovní bytí, ne ve fantazii, kde se naše mysl chápe převypravování příběhu.Tady vyjmeme určité tvory a místa z kolektivní fantazie a čelíme jim tváří v tvář.Jsme konfrontováni s chorobnými myšlenkami, obsesemi, zvrácenými nutkáními a doslova duševními chorobami či komplexy, které tyto bytosti v sobě mají a jež představují, což nemusí při naší nepřipravenosti, laxnosti a neopatrnosti skončit dobře, stejně jako můžeme dojít skutečné fyzické újmy.Při posuzování entit postupujte relativně vůči sobě samému, velice vám pomůže danou bytost astrologicky rozklíčovat a též je dobré znát svůj vlastní horoskop a introspekce vás také nezabije.Zase se příliš nebojte, je to celé jenom hra, od magie nedostanete nic co vám nehrozí i bez ní, ale magie vám umožní se připravit na takové události, zvládnout je mnohem snáze než když přijdou bez varování.Kdo se magii nevěnuje se hlavně připravuje o velmi mnoho zážitků, které jsou neobyčejné a proti všednímu životu úžasné.Z vlastní zkušenosti můžu říct, že bez magie by byl můj život velmi nudný, monotónní a všední, takže pokud se vám líbí rutina, bezmocné vláčení životem a nejvyšší životní vzrušení jaké si přejete mít je sledování telenovely a nebo šplhání u svého šéfa (nebo u šéfů buzerování podřízených) tak pro vás magie není.Mág musí být odvážný, trochu dobrodruh a vědět že bez risku není nejen zisk, ale jakákoliv zábava.Ono i při Člověče nezlob se riskujete a při něčem takovém jako je nedej bože jízda na kole dokonce riskujete život.Raději nechoďte ven, neotevírejte okna protože vám hrozí vypadnutí, nepijte raději ani minerálku, v lahvi může být omylem louh, nezapínejte světlo protože můžete dostat ránu a raději ani neseďte na židli, protože by se jí mohla zlomit noha a vy spadnout.Tehdy nejste mágové, uvědomte si že je to to samé.V opačném případě kašlete na strach, obavy a bezmoc, stejně nebudete žít navždy, celé je to jenom hra a užijte si jí rychleji než se vám na obrazovce objeví GAME OVER.

S dílem amerického spisovatele horroru Howarda Phillipse Lovecrafta, jenž nebyl okultistou, alespoň v tradičním významu slova, došlo v magii a její teorii k významnému průlomu, který můžeme označit takřka za revoluci.Až dosud všechny systémy pracovaly s tradičními mytologickými systémy a náboženskými představami, ale Lovecraftovo dílo, ačkoliv bylo fikcí, ukázalo celé budoucnosti magie nový směr.

Lovecraft vytvořil mýtus, fiktivní mytologii, která byla inspirována množstvím skutečných a mnohdy dodnes nezjištěných zdrojů.V rámci této mytologie na zemi existovala mimozemská rasa uctívající strašlivá a nepředstavitelná božstva, ale později byla donucena odejít, ale jednoho dne se vrátí a znovu převezme vládu nad světem.Existují určité spisy, jako je obávaný Necronomicon, které vedou k skrytému vědění a mohou umožnit spojení s cizími světy a božstvy zapomenutých aeonů, určití zasvěcenci a obávané kulty vědí o těchto prastarých obyvatelích tohoto světa a pomáhají jim v návratu.Toto je velice okleštěné zjednodušení Mýtu Cthulhu, mým cílem není zde o něm hovořit.V této fikci se poprvé objevily motivy vědomě a nebo nevědomě přejímané dalšími autory, přímý Lovecraftův vliv můžeme nalézt například v Hellboyovi nebo Warcraftu, Lovecraft byl také jedním z prvních autorů fantazy, použil motiv nelidských jazyků a další novinky.Ještě během jeho života se někteří Lovecraftovi známí vyjádřili ve smyslu, že toto dílo, na kterém začalo spolupracovat mnoho dalších autorů, slouží jako brána nějakému skutečnému zlu od jinud.Dlouho po smrti tohoto autora jeho dílo objevili okultisté a začali s hrůzou pozorovat podivné souvislosti, což nakonec vedlo k prvním pokusům o jeho uchopení a vysvětlení.Kenneth Grant, Anton Lavey, Michael Bertiaux a mnozí další rozvíjeli teorie o Lovecraftovi a praxi podle jeho děl, jedná se o první pokusy o využití fiktivního systému, který nakonec ožil natolik, že dnes je obtížné rozlišit fikci a skutečnost.
Mnozí vidí v Lovecraftovi osobu nadanou velkými mediumistickými schopnostmi a fakt že se Lovecraft inspiroval množstvím zážitků daleko za hranicemi běžného snění jim dává za pravdu.Nezáleží na tom, zda-li byl Lovecraft médiem a zda-li si jej cosi vybralo, aby promluvilo jeho ústy, ikdyby tomu tak nebylo, tak jakákoliv fantazie pro šílené mozky okultistů může představovat použitelný magický systém.Lovecraft nebyl jediným autorem, mnozí další umělci se v menší či větší míře inspirují sny a dalšími zážitky vybočujícími z normální zkušenosti, jako například Lovecraftův fanoušek a spolutvůrce Mýtu Cthulhu Stephen King.Cokoliv se může stát zdrojem magické praxe a stát se pro ní inspirací.Dnešní fikce od Tolkiena po Rowlingovou jsou moderním zdrojem magie, stejně jako byly před stovkami let jejím zdrojem mýty a biblické příběhy, které ale dnešnímu člověku nevyhovují.Démoni z kdysi strašlivých zapovězených knih za něž se upalovalo, jako byla Goetie a Klíčky Šalamounovy nám dnes nestačí, jsou primitivní, ploší, směšní a omezení.V moderní magii nám nemohou stačit bytosti, které stačily ve starém aeonu a byly určeny lidem minulého aeonu.Středověké myšlení mělo úzký obzor a diametrálně se lišilo od uvažování dnešních lidí.Staré čarodějnické knihy a grimoáry byly též založené na fikci, Goetie ani žádnou z verzí Klíčků Šalamounových nenapsal biblický král Šalomoun, datovat grimoáry o pár století do minulosti, připisovat je mytologickým a slavným osobnostem a vymýšlet příběhy o jejich původu patřilo od nepaměti k jejich tvorbě, je to tradice.Některé byly zamýšlené jako podvod k okradení důvěřivců, ale stejně se ukázaly být funkční a i v dnešní době s nimi můžeme pracovat.
Dnes nemají tyto knihy a jejich bytosti takřka jinou hodnotu než historickou, samozřejmě mají určitou moc, ale ta je převážně určená pro potřeby středověku a potřeby dnešního člověka nemohou uspokojit.Bohové a démoni dnešní doby existují ve fikci a skrze ní promlouvají, jsou to duchové nového času.Současný věk, označovaný za Nový aeon počínající roku 1904, je časem v němž padají omezení.Je to skutečné jitro kouzelníků.To co bylo až dosud bylo jen přípravou, teď je člověk nejen že schopen samostatně uvažovat a být svobodný, ale je to po něm vyžadováno.Teď se mágem může stát každý, čarodějové nejsou omezení už ničím.Fikce Lovecrafta a všech dalších co přišli po něm, vypadala neskutečně pro minulost, ale to vše se stává skutečností budoucnosti.Dějinné události apokalypticky odehrály a stále odehrávají hru reálné fantazy.Šílenství dávnověku střetávající se s budoucností chorého pokroku, války a pokusy o vyhlazení, nebo přetvoření celých ras, magická symbolika ve válkách čarodějů a skutečné nepředstavitelné hrůzy.Kdo by kdy pomýšlel na to, že člověk bude kráčet po měsíci, kdo by kdy dokázal vymyslet hrůzy holocaustu, jakého neskutečného blázna by napadlo že splyne cosi z dávných rituálů, pseudovědy a magie v chaotickém slepenci hrůzy s moderní vědou, tvorbou nadpřirozených strojů vypadajících jako cosi z maleb dávných civilizací, které se v děsivém dešti sesypou na města a pak vynesou člověka mezi hvězdy a létajícími talíři ozdobenými prastarou svastikou, jako na teosofických dílech Blavatské?
Teprve tady se začalo lidstvo chápat uskutečňování mýtů a nahlédlo do možností svého potenciálu.Teprve teď je dovoleno lidem číst v Necronomiconu.To co hlídalo a střežilo, je již pryč a to co bylo zapovězeno je nyní svěřeno všem.Romantický pohled na historii skrze oči moderní fikce nám umožní si uvědomit, že mají velmi blízko k proroctvím a mýtům.Není to jen plané žvanění.Ty němé stínové věci bez tváře, které J.K.Rowlingová nazvala mozkomory (dementor) mají svou záhadnou obdobu v Nazgulech Tolkiena, vždyť i Lovecraft tyto věci znal a nazval je Nočními vyzáblinami, nebo zebouny (Night Gaunt) a mnohokrát je viděl v dětství.Podívejte se na shody v dílech moderních autorů fantazy a horroru, někdy to vypadá jako kdyby od sebe opisovali.Rowlingová říká to samé co Tolkien, strašný pán zla byl poražen, ale ne zcela, cosi jej drží na tomto světě a proto se vrátí, stíny sloužící prastarým se navracejí do jejich služeb, mozkomorové z Azkabanu znovu vstupují do služeb lorda Voldemorta a přízraky opět poslouchají vůli Velkého Nekromanta.Fikce je způsobem jakým promlouvají věci odjinud k lidstvu, je to moderní proroctví a také zdroj pro naši magii.Aiwass v knize zákona nadiktované Crowleymu při oznámení příchodu Nového aeonu roku 1904 říká:,,Hle!Rituály starých dob jsou černé.Ty zlé ať jsou odvrženy;ty dobré ať náš prorok očistí!Potom toto poznání půjde správným směrem!"Většina ze staré magie je nepoužitelná, jen některé potřeby lidí mohou být skrze ni uspokojeny.Démoni středověku nenaplňují naše požadavky a vzdalují se tomu co potřebuje člověk v době internetu, mechaniky elementárních částic, psychologie, jaderné medicíny, zbraní hromadného ničení, genetiky, diktatur, lidské a náboženské svobody.To co potřebujeme se nalézá v tom co vznilo nyní, co přišlo a promluvilo teď.V této magické době, kde vše minulé bylo nahrazeno něčím jiným, namísto démonů, skřítků, antických bohů a andělů, můžeme užívat jejich moderní odbody, o nichž sice autoři netvrdí že existují a nenutí nás uvěřit v jejich existenci, byť k tomu někdy nemáme daleko a občas ve snech zabloudíme do říší fantazie.Rádi bychom navštívili Zeměplochu, Bradavice a alespoň na chvíli prošli Hvězdnou bránou někam na druhý konec.Magie nám dává přiležitost k uskutečnění naší fantazie a nahlížení do Středozemě a Země Snů.Ono očištění rituálů dávných dob prorokem můžeme spatřovat nejen v modernizaci skutečných rituálů Aleisterem Crowleym, ale též v převzetí motivů dávnověku a jejich zasazení do moderního kabátu.Starý Egypt hovořil ve svých mýtech o Hvězdné bráně, kterou přišli bohové.Rowlingová se chopila folkloru a skutečných historických mágů, jako byl Agrippa.Lovecraft, první veliký prorok Nového aeonu, vzal vše z podivností, záhad, tajných nauk, folkloru, historie a pak na tuto půdu zasadil vše co přišlo od Velkých starců z hvězd.
Možná je to tím, že nejsem zas tak velký fanoušek tradiční magie a nebo tím, že jsem astrálně přisleplý a pokud mě něco zrovna nesedí pod nosem a neupozorňuje na sebe, ale dosud jsem neměl tu čest vidět něco co by zapadalo do představy o andělovi nebo ďáblovi, ale už jsem vlastnočně viděl mozkomora (podobně jako velmi mnoho dalších českých a slovenských okultistů), krvavého elfa, asgardy a další různé, někdy komické, nebo pokřivené postavy, o nichž by mě vyprávění odeslalo do psychiatrického ústavu.Musím podotknout, že moje magická praxe je velmi primitivní a zaměřená hlavně na užitek a zážitky, což čím více praktikuji, tak tím více je úspěšné.Proto věřím, že někdo kdo je fanouškem archaických spisů a jejich magie, bude mít více odhodlání k dlouhodbé přípravě, tvorbě kuřidel a prostředků ku zření astrálních entit apod.Přirozená lidská vlastnost, která vede k provozování magie je lenost.Toto je hlavně teoreticky zaměřené, v příštím díle se budu věnovat praktické stránce, která bude počítám mnohem užitečnější a hodnotnější než teorie.

Magická praxe s entitami, které označujeme za fiktivní, protože u nich známe autora, jenž je vymyslel a nebo byl k jejich vytvoření inspirován z astrálu, netvoří jen okrajové magické praktiky, ale v současnosti hlavní okruh "astrálního tvorstva", na který by se měl magik soustředit, protože představují současné, novoaeonské a modernímu člověku nejvíce vyhovující bytosti.Jsou to bytosti moderních mýtů.

Jak jsem slíbil, tak přikročím k bližšímu popisu praktických postupů, které jsem naznačil v minulém díle.Pro většinu praxe se inspirujeme přímo z konkrétní fikce, která je nejlepším zdrojem naplňujícím fantazii.Prvním důležitým krokem je analýza toho s čím chceme pracovat, začneme se získáním všech dostupných informací, které poté podrobíme oné analýze.Užijeme planetárního klíče z astrologie a přiřadíme vlastnosti, podobu a vše co danou entitu tvoří k jednotlivým planetám.Ve fiktivních systémech jen zřídka, pokud vůbec, dovedeme zařadit entitu k jedné planetě, přirozeně vzniklé bytosti (tedy i prostřednictvím fantazie) obvykle mají mnohem složitější a živější konstrukci, než klasické pracovní modely, jako Bardonovi andělé z Praxe magické evokace, Faustovi démoni z Magie Innaturalis.Protože se s fiktivními bytostmi pouštíme do neznámých vod a můžeme narazit na chaotické a nebezpečné síly, tak je vhodné nejprve získat předchozí praxi, například se zmíněnou Magií innaturalis a Praxí magické evokace.Zasazením fiktivní entity do kontextu fikce získáme další hodnotné informace.Pak již můžeme přikročit k vytvoření sigilie, čili magického zapsání jména entity, egregoru čili božstva.Existuje několik možností vytvoření takové sigilie, nejsnazší je tvorba sigilií z jmen entity.Vezmeme jméno entity, npř.:VOLDEMORT a odstraníme opakující se písmena, takže získáme: VOLDEMRT, potom vezmeme jednotlivá písmena jako symboly, nebo lomené čáry, ze kterých pak poskládáme nějaký symbol, je velmi důležité, aby podoba sigilie čili symbolu korespondovala s danou entitou.Tak získáme sigilii:
Věřím, že když se budete držet symboliky a strávíte nad tím déle jak třicet sekund, tak vytvoříte něco mnohem lepšího.Poté musíme sigilii oživit, samotné její vytvoření nám nijak nepomůže a nepřivolá síly dotyčné entity k nám.K tomu doporučuji prostudovat Knihu výsledkov od Raye Sherwina, která byla přeložena do slovenštiny a je dostupná ke stažení na internetu.Sigilii můžeme aktivovat dlouhodobým upřeným sledováním a soustředěním, což může vést ke změněným stavům vědomí, případně můžeme dosažení tohoto stavu iniciovat i jinými prostředky, které jsou v magii běžné.Poněkud brutální metodou je nakreslení sigilie na kůži a následné poranění v obtažení znaku na kůži, například žiletkou.Samozřejmě též sexuálně magická aktivace.Velice zajímavou praxí je imaginace sigilie, kterou dosadíme do zrcadla, nebo brány, která byla aplikována na entity Mýtu Cthulhu Stephenem Sennitem v knize Infernal texts Nox & Liber Koth a kde je též podrobně popsaná.Tímto postupem se nemusíte do písmene držet, zvláště pokud máte mediumistické vlohy můžete usměrnit vize s pomocí sigilie.Tímto způsobem vytvořené sigilie můžeme užít i pro další druhy rituálů, ukazuje se že jsou velice silné.Další metody sigilizace ukazují jak moc byla evropská magická tradice inspirována judaismem, protože počítají s hebrejskými jmény entit.Z tradice vystoupil až český tradiční hermetik Josef Veselý, který vytvořil dvojici sigilizačních růžic pro řeckou a latinskou abecedu, protože transkripce nehebrejských jmen do hebrejštiny vyvolává při sigilizaci a následné magické praxi problémy.Můžeme též z písmen vytvářet sigilie různých míst, jako je Kadath, Dalaran nebo Gotham a užívat je k vstupu nebo nahlížení do nich.
Jinou možností než sigilizace je tvorba magických čtverců o nichž slovenský spisovatel a mág Jozef Karika píše ve své Slovanské magii:,,Mohou být použité u evokací a kontaktování božstev, při různých magických operacích nebo jako zdroje specifických záření či brány do příslušných astrálních sfér.".K pokusu o praxi s magickými čtverci se mi váže docela zábavná historka, kterou jsem už vyprávěl asi tolikrát, že asi neuškodí, když jí uvedu i zde.Vytvořil jsem magický čtverec, coby amulet, nosil jsem jej u sebe a pokud mohu soudit, tak několikrát se zdálo že funguje a jednou jsem se zázračně vyhnul docela velkému problému.Pak jsem se odebral na výlet, v jehož průběhu došlo ke zničení a znesvěcení čtverce a posléze k poměrně dramatické souhře nešťastných událostí, od jejichž udání mám magii ve velké lásce a považuji jí za nádherný způsob trávení času.Celé ony nešťastné události poskládané do jediného dne jsou naprosto úžasné, zmíním z nich jen něco, protože by to při podrobnějším líčení zabralo příliš mnoho místa.Byl jsem několikrát povalen na tvrdé kameny nadějným zájemcem o bojová umění, polit velmi lepkavým nápojem vábícím vosy, byl jsem pokousán a neptejte se mě jak k tomu došlo, dostal jsem elektrickou ránu a vyhodil proud, pokoušel se mě uškrtit agresivní opilec, přišel jsem o peníze, zničil jsem si oblečení a nakonec jsem skončil ztracený v horách, přičemž některým lidem kteří jinak nezavolají celý rok mi při slábnoucí baterii napadlo náhle k blížící se půlnoci zavolat.Samozřejmě si nejsem jistý, jestli obě události spolu souvisí, ale vzhledem k tomu že takový zážitek je i u mě velice extrémní a v celém životě ojedinělý to lze předpokládat.Jak říkám, magie je naprosto úžasná věc.Jak se vytváří magický čtverec ukáži opět na příkladu, magický čtverec Voldemorta:

VOLDEMORT
OLDEMORTR
LDEMORTRO
DEMORTROM
EMORTROME
MORTROMED
ORTROMEDL
RTROMEDLO
TROMEDLOV
Je to ten systém, který popisuje Michael Bertiaux ve svém Voudon Gnostic Workbook, jehož první kapitola jménem Síla duchů byla přeložena do češtiny.Jak už jsem řekl v první části, tak kniha Slovanská magie od Jozefa Kariky představuje skvělý vzor pro magické uchopení astrálních entit.Každá fiktivní postava představuje entitu, je to Egregor, božstvo, stejně jako třeba Asmodeus nebo Baron Samedi, často mnohem silnější, než klasické entity, protože na rozdíl od nich jsou "uctívané" a vyživované často každý den miliony fanoušků, viz například Warcraft, jehož počítačové hry hraje přes deset milionů lidí, to je více lidí než má obyvatel Haiti a rozhodně mnohem více než tamější kult vúdú a uvědomte si jak jsou vúduistická loa mocná oproti evropským démonům z grimoárů.Asi jsem už několikrát zmínil skutečnost, že autoři fantazy mají pozoruhodnou zálibu ve tvorbě fiktivních jazyků, někdy se jedná o čistě umělé jazyky, jindy je původ jejich inspirace nanejvýše zvláštní.Každý kdo se déle rýpal v magii a okultismu slyšel o mocném čarodějném jazyku, tzv.henochiánštině.Znalost tohoto jazyka byla získána anglickými mágy Johnem Dee a Edwardem Kelleym pobývajícím na dvoře císaře Rudolfa II.v magií opředené Praze.Údajně se jednalo o jazyk andělů, kteří ke Kelleymu, jenž byl velice schopné médium, promlouvali v tranzu.Kelley a Dee se rozešli, když Kelley od henochiánských andělů obdržel pokyn, aby si oba vyměnili své ženy, což doktora Johna Dee popudilo a Kelley zůstal v Čechách sám.Vědění a tajemný jazyk předaný anděly se však později osvědčily jako mocné zdroje magické praxe a zaklínadla vyřčená v henochiánštině svou anděly posvěcenou sílu nezapřou, v upravené podobě je použil například Anton Lavey v Satanské bibli a zaklínání v tomto jazyce se objevilo v seriálu Simpsonovi.O henochiánštině jste mohli samozřejmě též slyšet v jednom z dílů seriálu Strážce duší od Arnošta Vašíčka a zmínky o ní jsou i v knize Jana A.Nováka Tajemné Česko.Stejně jako henochiánštinu, můžeme použít k zaklínání i další získané a nebo vytvořené jazyky.Mistrem v jejich tvorbě byl samozřejmě spisovatel J.R.R.Tolkien, což asi nemusí zdůrazňovat.V knize Zóny Stínu od slovenského spisovatele Jozefa Kariky je použit k zaklínání Nazgulů nápis z Prstenu moci v temném jazyce Mordoru:"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul
.".Podobně můžeme užít vlastní formule i fráze, stejně jako užít i fiktivních písem.Fantazii se meze nekladou a ta je hlavním zdrojem praxe mágů, jde jen o to mít schopnosti k jejímu přežití, uchopení a umět uvažovat o tom proč naše invokace Gloma spočívající v pobíhání bez šatů po lese se snubním prstýnkem a mantrou:,,je to můj milášek" zrovna nefunguje, tak abychom to mohli příště udělat lépe a upravit sobě na míru.Také Howard Phillips Lovecraft vymyslel fiktivní jazyk v němž je nejznámější fráze kultu jeho uctívačů:,,Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn." ve volném překladu znamenající asi:,,Ve svém domě v Rlyehu spí mrtvý Cthulhu a čeká", Lovecraft slova tohoto jazyka získal díky častým hypnagogickým stavům, kterými kvůli poruchám spánku trpěl a tak se spíše blíží Kelleyho henochiánskému jazyku, než elfštině Tolkiena.Opakování této formule před spaním jako mantry je dobrou metodou navázání kontaktu s prastarými a opakované pokusy s ní činěné skutečně přinesly mnoho úspěchů, je vhodné podpořit tuto snahu tím co obvykle napomáhá, nebo generuje spánkové poruchy, jako je třeba spánková deprivace.Komerční, ale okultními zdroji velmi inspirovaná mytologie her Warcraft, užívá též fiktivní jazyky a to někdy již ve formě zaklínadel, jako příklad uvádím démonickou evokační formuli:
,,Ered'nash ban galar
Ered'nash havik yrthog
Galtak Ered'nash"
Tímto zdaleka nejsou možnosti vyčerpané, jak říkám, tak je možné vybudovat magický systém prakticky na čemkoliv.Stejně jako tvoříme imaginací světla, které zformujeme do tvaru koule elementáry můžeme vytvářet i své vlastní bytosti a vytvořit své vlastní magické grimoáry, jak o tom hovoří Phil Hine ve svém textu Aspects of evocation.Je dobré se v tomto směru držet alespoň symbolických korespondencí a podobností.Jména a podoby entit odvozujeme od jejich vlastností, například pro entitu nosící zlato odvodíme jméno například od slovního spojení GOLD BRINGER, které upravíme do takové podoby, aby již nepřipomínalo a nebo jen vzdáleně původní spojení slov.Podobu našemu GOBRILDENRovi odvodíme třeba od podoby Leprechána, který v lidové slovesnosti opatruje hrnec se zlaťáky, který též dáme do jeho podoby.Praxe odvozování jmen od slov se ve fikci objevuje například v Pokémonech, kde je možné každou z kapesních příšerek dešifrovat, jako:GASTLY od GAS, KAKUNA od COCON, BULBASAUR od BULB+SAURUS atd., stejná praxe existuje i v původních japonských a německých ekvivalentech.Fanoušci J.K.Rowlingové se baví hledáním autorčiny inspirace a též zdrojů jmen postav a míst.Například Voldemort je složeninou francouzského Vol de mort, tj.let smrti, zaklínadla často pocházejí z latiny, která je považována a užívána jako jeden z magických jazyků, vražedné zaklínadlo AVADA KEDAVRA je pak pozoruhodné tím, že se skutečně jedná o reálnou magickou formuli.Dnes velmi populární a též zlořečené Šťastné Hoodoo poskytuje možnost úpravy zasvěcovacího rituálu i pro odlišné egregory, Josef Veselý ve své Příručce vysoké magie popsal experiment, který jde v krásné shodě s duchem tohoto článku, při kterém byl na zasvěcovací rituál místo duchů Hů a Dů napasován Kačer Donald, přičemž postupem času se charakter entity přiblížil zkušenosti z původního Húdú.Tento jev je zde vysvětlován v souladu s velmi zajímavou teorií parciálních sil, ale nabízí se též vysvětlení jdoucí z povahy astrálních bytostí, které mají, pokud je člověk silně neprodchnul "vyššími" ideami, obdobnou snahu o krmení a profitování na úkor lidí, nebo též pakty o jejichž uzavření se pokoušejí entity západní magie nehledě na to jestli jsou to andělé, živlové bytosti, nebo klasičtí démoni s ostrými nabroušenými růžky potulující se po okolí v mysliveckém a svádějící mládež k upisování se krví.Tímto bych chtěl ukončit pokus o úvod do magické práce s fiktivními entitami, pokud se nalezne někdo natolik odvážný se silnou vůlí, kdo to zvládne přečíst a bude mít ještě natolik sebevražedné tendence, že se bude požadovat dalšího přídavku, tak upozorňuji že jsem všehoschopný.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ryfuk Ryfuk | Web | 4. října 2011 v 21:10 | Reagovat

Inspirující článek. Akorát by mě zajímalo, jestli ten výjev mozkomora je věrný své filmové předloze když sní člověk pracuje ).

2 Myšpule Myšpule | E-mail | Web | 23. prosince 2012 v 20:31 | Reagovat

Zajímavý... asi bych ten přídavek poprosila ;-)
Odpovídá to kvant.teor.vědomí: Naše mozky jsou okna vnímání. Každá mysl vždy obsahuje celý obraz, ale s omezenou a
nejasnou perspektivou. My každý máme r
ůzné zkušenosti v našich životech, ale každá perspektiva je vlastně platná...

Objektový paprsek reprezentuje našich 5 smyslů. Věřím, že čočky reprezentují jak ostré naše
smysly jsou.
Čočka se stává "zataženější" když ztrácíme naši citlivost k podnětům. Když
věnujeme pozornost objektům jež odrážejí naše smysly, zaznamenáváme vlny jako odraz naší smyslové interakce.
Referenční paprsek je odraz zrcadla naší minulých zkušeností, víry, postoje, a našeho očekávání výsledku v budoucnosti. Je to projekce naší minulosti. Rozptylující čočka potřebuje
být jasná, aby došlo k promítání jasné podoby minulosti.
Dva paprsky způsobují interferenční vzorec, vytvořený v naších mozcích. Promítáme staré obrazy do budoucích událostí. Chivington tvrdí, že můžeme změnit naše reakce na přítomné
dění, změnou našich postojů a víry k naším minulým zkušenostem. uvedené není z mé hlavy anóbrž z materiálu "vesmír jako hologram" (zašlu mejlem)

(trošku pánové doktoři opomíjejí přímou úměru "míry poznání" (bina) s "morálkou" (chochma) - to samé mezi jesod a da-at)) což by v tomto případě odpovídalo Crowleyho "lásce pod vůlí", nemýlím-li se...

no zkrátka, zjevně jde "vše", následky jsou o stavu morálky "operatéra" v okamžiku aktu činu.

Neboli (opět cituji):Heisenberg
ův stav vesmíru přechází kolapsem ze superpozice možných stavů do nového stavu

Psii ---> Psii+1 = hat{P}i Psii

kde hat{P}i je projekční operátor, který působí na příslušné makroskopické proměnné, související s činností mozku.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama